Vážení pacienti!

S poľutovaním sme vám nútení oznámiť, že od 16.3.2020 t.j. od pondelka bude naša zubná ambulancia zatvorená.

V posledných dňoch sme vyvíjali enormné úsilie aby sme boli schopní poskytovať naše služby naďalej.  Aktuálnu epidemiologickú situáciu ohľadom šírenia vírusu COVID 19 intenzívne monitorujeme a sme v intenzívnom kontakte s odbornou verejnosťou.

Dôvody pre zatvorenie ambulancie sú hlavne absolútny nedostatok ochranných prostriedkov – nedisponujeme žiadnymi respirátormi a druhým faktor je nerešpektovanie karanténnych opatrení niektorých občanov SR, nekontrolovateľný pohyb a čoraz vyššie riziko prenosu infekcie z pacienta na pacienta.

Do týchto chvíľ sme vyvinuli enormnú snahu o kúpu akýchkoľvek ochranných prostriedkov v SR, v okolitých krajinách i v Ázii. Bohužiaľ bez odozvy.

Zubná ambulancia patrí k vysoko rizikovým pracoviskám je tu veľmi vysoké riziko prenosu respiračných ochorení či z pacienta na pacienta alebo z pacienta na ošetrujúceho lekára. Toto riziko je zvládnuteľné len použitím ochranných prostriedkov – respirátory FFP3 triedy. Uvedené respirátory nie sme schopní v súčasnosti zaobstarať a takisto nikto z kompetentných v SR sa nevie vyjadriť jasne či budú alebo nie.

My k vám v tejto chvíli budeme maximálne úprimní – už 11 rokov pristupujeme ku každému pacientovi tak ako by bol potenciálny zdroj infekcie. Ako prví na Slovensku sme začali s monitorovaním telesnej teploty už pri vstupe do nášho zariadenia, odoberaním cestovateľskej anamnézy bez ohľadu na krajinu. V posledných pracovných dňoch sme minuli všetky ochranné prostriedky a takmer všetku dezinfekciu. Počet pacientov s ochorením COVID-19 výrazne narastá.

Naše call centrum bude otvorené v pracovných dňoch od 8:00 do 12: 00. Naši pacienti tu dostanú všetky relevantné informácie.

Taktiež bude dostupná služba e-recept.

Uvedená situácia nás veľmi mrzí, no nateraz nevidíme iné riešenie.

MUDr.František Hlavačka

Šurany, 15.03.2020, 20:00